Assalamualaikum =)
[masyaallah tabarakallah] 

Hari kedua menginap di WOLO Kuala Lumpur. UGH, i feel so fresh and lega minda pabila i menyelak langsir dan mata tertumpu pada pemandangan di waktu hening pagi. Bersih, lengang dan sepi. Di hujung minggu, bumi Kuala Lumpur sangat lembab dan banyak titisan embun pagi di seluruh tingkap bilik Gold King. Syukur atas nikmat saat ini, i dapat merasai campuran kelembapan udara dan wangian dalam bilik.

Me wearing WOLO bathrobes

Good morning peeps!💕


Complimentary Coffee

Pukul 6:30 pagi i dah bangun dan ye, Barmaids Ainaa nak buat kopi hewhew! Pagi ini sementara menunggu breakfast i di hantar iaitu pukul 8:30 pagi, i decide untuk bersiap. Mudah saja untuk pemilihan waktu dan menu breakfast di hotel ini. Sewaktu check-in, customer service provide satu form for breakfast and i boleh pilih nak menu apa dan breakfast di serve pukul berapa.


Having some snacks!


Tepat 8:30 pagi, room-service-call just to inform breakfast dah tiba and ready to serve. Hei!

Hainanese Chicken Chop plus tea
Nasi Lemak Chicken Chop plus coffee

Disadvantages menginap hotel WOLO di waktu mco adalah cafe di hotel ini tidak beroperasi, jadi WOLO hotel akan serve and hidangkan eat & drinks ala ala lunch box dari bilik ke bilik. Kebetulan, bilik i ada provide mini table dan leisure chair di sitting area.


Room service tidak perlu lagi for request iron sebab di bilik Gold King sudah tersedia ada set iron dalam wardrobe.


"Not that perfect and never claimed to be, but i can look in the mirror and respect the woman staring back at me"

Sitting area

Make another a cup of coffee before i leave the room. #needed


Merenung ke luar jendela. Ihiks!

Piece of art inspired by Pua Kumbu

Sebagai perkongsian, rekaan hotel WOLO ini adalah masterpiece dan hasil gabungan idea daripada multi-race and regional artist. Ianya reflect kepada Malaysian culture which identity orang Malaysia yang more to passion and creative dalam membikini sesuatu hal.

Apa yang i suka, rekaan wall sculpture di ruangan lobby WOLO Kuala Lumpur (gambar atas) diinspirasikan daripada element Pua Kumbu yang berasal dari Sarawak. Ianya telah diolah ke contemporary art dan di hasilkan melalui teknik Contour Architecture landscape layering. Gais, it's a handmade craft okie!

Main entrance WOLO Kuala Lumpur.

Anddddd banyak lagi element lain di dalam hotel ini yang reflect kepada kehidupan moden di Kuala Lumpur, penghasilan pewter sculpture pada door handles di WOLO Kuala Lumpur, misalnya. Which pewter sculpture ini menggunakan Royal Selangor's classic hammered finish😻
.
NASI KAHWIN HARI-HARI

Dah lamaaaa i nak makan nasi kahwin yang dijual instead of nasi kahwin i sendiri 🙄 jadi kali ini i berkesempatan makan Nasi Kahwin Hari-Hari yang tidak jauh dari WOLO Kuala Lumpur. I thought Nasi Kahwin Hari-Hari jauh dari lokasi hotel i. Tapi before check out, i check alamat nya dan jarak dari hotel i ini jikalau i berjalan kaki. Alahai, kedai nya hanya bertentangan dengan hotel i saja. Jadi i perlu cross jalan lagi sekali di yellow lines. Walhal malam semalam dah berjalan di area sini untuk pergi Family Mart. Kehkeh.




Kedai nya di lorongan depan kereta hitam beroperasi daripada pukul 10 pagi sampai 4 petang.


Sepanjang lorong ni memang hanya gerai Nasi Kahwin Hari-Hari sahaja. Makan di sini umpama makan di rumah kerana layanan self-service dari awal sampai habis. Kalau tanya i, yes beratur panjang tapi bermula pukul 12 tengah hari dan ke atas. I datang pukul 11:30 pagi jadi tidak perlu beratur sebab orang belum ada lagi.

Daging Masak Hitam
Ayam Rose Terangkat

I request nak menu separuh. Daging Masak Hitam nya sedap. Personally, kuah lauk sahaja dah mencukupi instead of kuah lauk plus kuah dalca. Untuk minuman, boleh order ABC atau air sirap. Yang bestnya, air sirap di sini free of charge.

take-away ABC. Must try.


Lepas check-out, i request pada valet untuk ambil kereta after i pergi makan di Nasi Kahwin Hari-Hari.

while waiting for valet pergi ambil kereta i

Kali ini, untuk menjelajah di sekitar Kuala Lumpur i terdetik hati untuk i self-drive instead of i guna perkhidmatan awam walau monorail station hanya bersebelahan dengan WOLO Kuala Lumpur. Tapi kan, yang mengejutkan i di WOLO tiada tapak parking khas bagi pengunjung yang hadir dengan kenderaan sendiri. WOLO hotel hanya provide valet parking dan harganya MYR30 per day. Kereta secure, cuma barang yang ada nilainya of harus di bawa keluar dari kereta.

Fuh, what a memory! Apa i boleh kata, rekaan WOLO yang avant garde ini sesuai untuk golongan muda yang ingin menjelajah bumi Bukit Bintang dan menikmati nightlife di sini. Hotel ini juga untuk penggemar seni dari pelbagai cabang buktinya tempat ini acap kali dijadikan sebagai tempat minor shooting di media sosial. Instagrammable betul! #mencikkkkk

Thank you for reading! xoxo.
[masyaallah barakallah]