Assalamualaikum =)


Yo yo was'up? How macho am I?

Menumpang selfie sejuta shots dalam kereta baru Anis. Sis seksaited taw! 40% seksaited sebab untuk kali ini aku tak perlu drive, aku diizinkan duduk sebelah dan selfie sejuta shots. Manakala 60% seksaited yang tinggal sebab.... GUESS WHAT? Sebab aku nak pergi menjual food sempena Merdeka sambil acah swag pakai topi Baby, I'm not like the rest and seorang lagi pakai topi Adidas keluaran 2019 Al-Ikhsan Setapak Sentral LEWLS.

Termaktub dalam Sejarah sangat suddenly aku dengan Anis decide nak pergi menjual homecookedketew food: Macaroni dan Nasi Lemak di Dataran Putrajaya. Perbualan dalam Whatsapp sampai perjumpaan di rumah selalu explain yang kiteorang ni nak enjoy and share the moments bersama, and ada same mission setiap kali berjumpa.

Wehhhh kita pakai lawa-lawa okei pergi menjual? OKEI. Aku nak pakai topi! Aku nak pakai sunglasses! Aku pun sama, nak pakai topi! Eh macam mana nak pin tudung ni! Nak pakai tudung macam mana ni! Nak lilit macam ini lah! Nak pakai satu pin jelah! Ok kita tak boleh ada bonjol dekat kepala sebab nak pakai topi nanti macam sup bunjut dan tak lawa. Ada serum tak weh, serum aku dah habes.

Betapa sesungguhnya kelam kabut itu wujud di pagi hari T_T



Notes: Ya allah everytime aku tengok gambar ni. Mesti teringat dengan insan-insan yang suka sangat repeat order macaroni. Katanya, Westernization! (macaroni dan goreng)


Macaroni Goreng & Nasi Lemak Bonda sebagai main menu nak pergi menjual. Since kita nak jual pagi-pagi lepas Subuh. Dan, aku tahu mostly semua nya nak simple sebab korang dah pakai lawa-lawa kalah Selena Gomez. Tak nak baju kotor, tak nak makan berselerak (eh eh eh macam kita je). Tak nak makan leceh-leceh berkuah laksa dan berkuah sup ekor sebab nanti senang nak bangun duduk usha abam-abam askar naik kereta kebal sambil lelambai. Ye tak ye eh?




Paling best. Aku akan sentiasa bagi EXTRA bila tiba hari dan bulan bersejarah. Extra tu bermacam-macam cara dan jenis. Dan ini salah satu nya! Tanda penghargaan dan hadiah. Mudah, bukan. Dapat food di susuli air manis yang boleh hilangan dahaga terus menerus. Promise, lepas makan dan minum akan save number cepat-cepat dalam phone nak order untuk small events. YA.



Nasi Lemak resepi bonda turun temurun sejak 1969. (telan air liur kejap eh sambil taip sambil tengok gambar)


Settle dah prepared semua food box untuk di gendong ke Dataran Putrajaya. Tak sabar!



Tahu tak? Sebelum buat pembelian bag hijau berisi homecookedketew lunch box ni. Aku dengan Anis nak bawak bag raga berotan. Amboi lain macam pulak gaya menjual nya. Kahkah! Aku try slow down, mix & match supaya bag dan pakaian tu blend in. Ye tahu Merdeka, Malaysia. LOL.



PHOTO ATAS: NAK JUGAK NAMPAK LOOK DAN CONCEPT KEMERDEKAAN DI WAJAH ITU. CANTIK KE? #MALAYSIAN #PROUDMALAYSIAN

Waktu ni, dah habis menjual. Maybe ada beberapa box lagi yang tinggal. Since kita pun nak tengok jugek perarakan kemerdekaan Malaysia. Aku dan Anis decided nak bagi FREE lebihan food box dekat certain orang yang terpilih (only). Aiceh, ada pulak pilihannya. Al maklumlah, tak bawak banyak punz and tinggal beberapa box je punz! 

MEMASING NAK KESAT AIR MATA LAH KEJAP EH SEBAB FIRST TIME BUAT KERJA MACAM INI, LEPASTU MAIN REDAH JE. ORANG LAIN SEMUA SERBA SERBI COMPLETE ADA MEJA KERUSI. KITEORANG JALAN-JALAN ALL AROUND DATARAN UNTUK HABESKAN FOOD BOX NI.

THANK GOD UNTUK PENGALAMAN DAN PELUANG BESAR INI T_T

NOTES: ALL YOU NEED IS KNOWLEDGE, STRATEGIST & PATIENCE PATIENCE PATIENCE.


Pembantu dan penasihat. 


Ini je yang sempat snap photo. Okay lah eh?


Try hard nak angle lawa nak hantar photo dekat bf eh. Eh eh eh. Eleh eleh. Abaikan bag bimbingan berisi lebihan homecookedketew food box.




Posing puas, proud, pandang ke langit (mensyukuri segalanya)


1. Dapat berkumpul bersama menyambut kemerdekaan yang ke-62, bersemangat, aman dan tenang memasing. Bebaslah di kau, bebas bersuara, bebas berfikir, bebas dari gejala negatif, bebas dari magnet negatif, bebas dari segala yang merosak diri, agama, bangsa dan negara. Sudah merdeka kah kita? #sayangiMalaysiaku.



2. Brunch-box-dah-habis-terjual-alhamdulillah. Thank you so much lovelies yang sedaya upaya habiskan stock-stock makanan ini di Dataran Putrajaya. Dan percaya dengan si penjual nasi lemak bertopi biru gelap ini. Tak banyak, tapi cukup dan puas. Aiceh curlast dan kemas ayat kita letak. Keh!





Hi officer & silent readers! Thanks for reading sampai ke bawah ni. Anyone yang tak nak keluar office sebab malas nak bergerak dari kerusi dan panas sangat kat luar tu, tak nak makan dekat gerai and restaurant yang ramai orang time lunch, tak ada idea nak makan apa, and in need of makanan kekampungan di campur western. Boleh try our food and services! Click je banner/logo atas ni, in case ter-RINDU dan ter-INGIN rasa air tangan dan resepi bonda turun temurun. Homecookedketew akan hantar sampai ke depan rumah & office =)

Tapi jangan terkejut pulak, lepas dah try mesti nak lagi. Aippp!